مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 مهر 1400 ساعت 06:502021-10-08پزشكي

پس از ابتلا به کرونا، دوز دوم واکسن را کی تزریق کنیم؟


یک پزشک اورژانس با بیان اینکه واکسیناسیون تعریف مشخص دارد و وقتی واکسیناسیون کامل می شود که 14 تا 28 روز از تزریق دوز دوم آن گذشته باشد، گفت: با این حال کسی که بین تزریق دو دوز واکسن، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر حسین کرمانپور در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه علائم و شدت بیماری در بیماران کرونایی تغییری نکرده است، گفت: روند بیماری نیز تا اوایل مهر کاهشی بود، اما از آن پس بر اساس مشاهدات بنده روند ثابتی از مراجعات را شاهد هستیم که می تواند علل مختلفی از جمله میزان رعایت پروتکل های بهداشتی، نگرش مردم نسبت به واکسیناسیون و تعداد بالای بستری های ICU دارد.

تا زمانی که در کل بیش از 4000 بیمار بستری در این بخش ها داشته باشیم باید انتظار داشته باشیم که اعداد و ارقام ابتلا و مرگ تغییری نکند.

وی افزود: متاسفانه شاید آگاهی رسانی کم باشد و موردی که به اشتباه ذکر می شود این است که با آغاز واکسیناسیون، دانش آموزان می توانند سرکلاس حاضر شوند درحالی که اصلا چنین چیزی در هیچ جای دنیا مطرح نیست.

واکسیناسیون تعریف مشخص دارد و وقتی واکسیناسیون کامل می شود که 14 تا 28 روز از تزریق دوز دوم گذشته باشد تا ایمنی لازم ایجاد شود.

او با اشاره به باور اشتباه تاثیر یک دوز واکسن کرونا بر ایمنی زایی، بیان کرد: متاسفانه برخی در کشور ما تصور می کنند تنها با تزریق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پس از ابتلا به کرونا، دوز دوم واکسن را کی تزریق کنیم؟

پس از ابتلا به کرونا، دوز دوم واکسن را کی تزریق کنیم؟