مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 مهر 1400 ساعت 10:402021-10-08اقتصادي

شکر در حالی وارد کشور می شود که توان خودکفایی داریم


سرپرست معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: واردات سالانه 300 تا 500 میلیون دلار شکر در شرایطی رخ می دهد که ایران ظرفیت خودکفایی در تولید این محصول را دارد.

- به نقل از صدا و سیما، علیرضا مهاجر سرپرست معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران به دلیل داشتن ظرفیت بالا برای تولید نیشکر و چغندر قند به راحتی می تواند با احداث کارخانه های صنایع تبدیلی در استان هایی مانند خوزستان طی دو سال به خودکفایی برسد.

مصرف شکر کشور در حال حاضر سالانه حدود 2 میلیون و 200 تا 2 میلیون و 400 هزار تن است و از این میزان حدود 1600 تا 1900 تن در ایران تولید می شود که این کمبود را می توان با ایجاد کارخانه های جدید، و افزایش راندمان تولید حل کرد.

سرپرست معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه راه اندازی کارخانه های قند معمولاً به سرمایه گذاری بالایی نیاز دارد، گفت: ساخت یک کارخانه قند بسته به ظرفیت آن حداقل حدود هزار تا 5 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد و ما از بنیاد مستضعفان خواسته ایم در این حوزه ورود کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هزینه راه اندازی کارخانه های قند طی 5 سال فعالیت کارخانه بازگرداننده می شود، گفت: ما می توانیم با افزایش تولید شکر علاوه بر ایجاد امنیت غذایی صد درصدی در این حوزه، صادرات هم داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکر در حالی وارد کشور می شود که توان خودکفایی داریم

شکر در حالی وارد کشور می شود که توان خودکفایی داریم