مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 مهر 1400 ساعت 11:552021-10-08سياسي

تهیه سندهای آمایش استانی اولویت وزارت صمت


دستیار ویژه رییس موسسه مطالعات و پژوهش ‎های بازرگانی گفت: بزرگترین طرح و پروژه ملی در دولت جدید آمایش سرزمینی است و اولین مبحثی که در وزارت صمت مورد توجه قرار گرفته نیز پروژه های آمایش و نظام توزیع است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از شاتا ، احمد تشکینی بیان کرد: خروجی نهایی کار تدوین سند آمایش استان ها براساس تفکیک شهرستانی است که از نقطه‎ های قوت سند محسوب می شود.

رییس موسسه مطالعات و پژوهش ‎های بازرگانی اظهار داشت: کار تدوین سند آمایش استانی در استان سیستان و بلوچستان از سه هفته پیش آغاز شده که برنامه اصلی آن نیز بر دوش سازمان صمت گذاشته شده و اکنون نیز چارچوب سند آمایش این استان نهایی شده است.

وی افزود: نخستین کاری که در این سند نیاز است شناسایی توزیع جمعیتی در استان به تفکیک شهرستان‎ ها شامل جمعیت، تعداد و نرخ بیکاری هر استان است.

رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی ادامه داد: با نهایی شدن این سند، اولویت ‎‏ها در ظرفیت استان بوشهر براساس تفکیک شهرستانی مشخص خواهد شد که چه تعداد از طرح های در دست اجرای سازمان صمت منطبق بر سند آمایش است.

وی گفت: در این سند برای نمونه در حوزه زیرساخت ها و شهرک‎ های صنعتی باید نیازها شناسایی و امکان تحقق فعالیت های جدید تولیدی در استان تعیین شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهیه سندهای آمایش استانی اولویت وزارت صمت

تهیه سندهای آمایش استانی اولویت وزارت صمت