مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 مهر 1400 ساعت 13:352021-10-08اقتصادي

دلار در چه صورت ارزان می شود؟


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران معتقد است کاهش نرخ ارز چند پیش زمینه مهم نیاز دارد و نمی توان انتظار داشت قیمت دلار با دستور پایین بیاید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، عباس آرگون اظهار کرد: بر خلاف برخی تصورات، وقتی از ارز صحبت می کنیم، از یک بازار و عرصه اقتصادی حرف می زنیم که قطعا مختصات خاص خود را دارد و مانند هر بازار دیگری از شرایط اقتصادی و تغییرات این حوزه تاثیر می پذیرد.

وی با اشاره به نرخ بالای تورم در اقتصاد ایران، بیان کرد: همانطور که نرخ تورم باعث افزایش قیمت در بسیاری از بازارها می شود و از مسکن و خودرو تا مرغ و تخم مرغ از آن تاثیر می پذیرند، بازار ارز نیز این گونه است.

یعنی در شرایطی که اقتصاد ایران تورمی 40 درصدی دارد، نمی توان انتظار داشت که قیمت ارز ثابت بماند یا کاهش یابد.

عضو اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر این موضوع که کاهش نرخ ارز با شیوه دستوری راه به جایی نمی برد، توضیح داد: ما حد فاصل سال های 1392 تا 1396 شاهد سرکوب نرخ ارز بودیم.

یعنی با وجود آنکه اقتصاد ایران با تورم مواجه بود و قیمت ها افزایش می یافتند، نرخ ارز ثابت بود؛ از این رو وقتی این سرکوب متوقف شد، با یک شوک ارزی و افزایش جدی قیمت ها مواجه شدیم، از این رو، پایین آوردن دستوری قیمت، تنها به تاخیر در افزایش نرخ و سپس یک شوک جدید منجر خواهد ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلار در چه صورت ارزان می شود؟

دلار در چه صورت ارزان می شود؟