موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - ستاره سرخ بلگراد - رهبر انقلاب - انقلاب اسلامي - وزير دفاع اسراييل - رژيم صهيونيستي - رهبر انقلاب اسلامي - سيد حسن نصرالله - همسان سازي حقوق بازنشستگان - ليگ قهرمانان اروپا - كميته ملي المپيك ايتاليا - ماموريت تيان ون 1 - تيم ملي تكواندو آذربايجان - سپاه الغدير يزد - ورزشگاه امام خميني اراك - ليگ جوانان اروپا - تلاجيم كوه - زبان آلماني - ركورد شكست ناپذيري آرسنال - كاسب - تيم ملي شمشيربازي سابر - آنتوني هوروويتس - محصول كينوا

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 مهر 1400 ساعت 15:502021-10-08سياسي

یکی از فقیریترین کشورهای جهان مجازات اعدام را لغو کرد


یکی از فقیرترین کشورهای جهان در غرب آفریقا مجازات اعدام را لغو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، جولیوس مادا بیو رییس جمهور سیرالئون امروز جمعه 8 اکتبر (16 مهر) لایحه لغو مجازات اعدام را امضا کرد و به این ترتیب اعدام رسماً از قانون این کشور حذف شد.

این اقدام تاریخی پس از آن صورت گرفت که قانونگذاران سیرالئون در ماه ژوییه به پایان مجازات اعدام در این کشور غرب آفریقا رأی دادند و مجازات حبس ابد یا دست کم 30 سال زندان را جایگزین آن کردند.

بیو امروز جمعه اعدام را مجازاتی غیرانسانی خواند و گفت: ما امروز به عنوان یک ملت، وحشت گذشته های خشن را از خود دور کردیم.

ما امروز اعتقادمان به قداست حیات را ثابت کردیم.

سیرالئون که پس از چند دهه جنگ داخلی اکنون روی ریل التیام و بازسازی افتاده، تا کنون به دلیل لغو نکردن قانون مجازات اعدام بارها مورد انتقاد گروه های حقوق بشری قرار گرفته بود.

دولت فری تاون در ماه مه، یعنی پیش از آن که مجلس سیرالئون لایحه لغو اعدام را به تصویب برساند، اعلام کرد که در چهارچوب سیاست حمایت از حقوق بشر قصد دارد این مجازات را لغو کند.

آخرین مورد اعدام در سیرالئون مربوط به 24 افسر نظامی است که در سال 1998 به دلیل دست داشتن در کودتای یک سال پیش از آن به مرگ متهم شدند و حکم آنان اجرا گردید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یکی از فقیریترین کشورهای جهان مجازات اعدام را لغو کرد

یکی از فقیریترین کشورهای جهان مجازات اعدام را لغو کرد