مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 مهر 1400 ساعت 04:202021-10-09اقتصادي

40 کیلوگرم خاویار پرورشی در اصفهان استحصال شد


مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی اصفهان از تولید و استحصال 40 کیلوگرم خاویار پرورشی در این استان خبر داد.

- با بیان اینکه تولید سال جاریِ گوشت و خاویار استان تا دو ماه دیگر مشخص خواهد شد، اظهار داشت: تولید و استحصال خاویار در سال گذشته نیز کم بود اما حدود 40 کیلوگرم از ماهیان دو مزرعه پرورش ماهیان خاویار در شهرستان های آران و بیدگل و کاشان استحصال شد.

وی با بیان اینکه خاویار تولید شده در اصفهان در استان های شمالی کشور فرآوری و به بازار عرضه می شود، اضافه کرد: هنوز امکانات فرآوری خاویار در استان اصفهان وجود ندارد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه خاویار محصولی صادراتی است اما بازار داخلی نیز دارد، افزود: خاویار بیشتر در آذرماه و با نزدیک شدن ایام کریسمس تولید و صادر می شود.

عباسی با بیان اینکه سال گذشته هرکیلوگرم خاویار حدود 6 میلیون تومان از تولیدکننده خریداری و حدود 12 میلیون تومان صادر می شد، ابراز داشت: بازدهی پرورش ماهیان خاویاری کند است زیرا تولید گوشت این ماهی سه سال و استحصال خاویار تا هشت سال به طول می انجامد که نوعی سرمایه گذاری بلند مدت بشمار می رود.

وی با بیان اینکه ایجاد مزرعه پرورش ماهی خاویار دستکم به 200 میلیون تومان سرمایه نیاز دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 کیلوگرم خاویار پرورشی در اصفهان استحصال شد

40 کیلوگرم خاویار پرورشی در اصفهان استحصال شد