مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 مهر 1400 ساعت 05:052021-10-09اقتصادي

سرمازدگی در کمین محصولات کشاورزی فارس


رییس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به پیش بینی کاهش 4 تا 8 درجه ای دما در کشور، گفت: بر پایه پیش بینی ها کاهش دمای هوا در فارس امروز و از مرزهای شرقی و شمالی آغاز شده و محصولات کشاورزی را در معرض خطر سرمازدگی قرار می دهد.

- ایسنا/فارس رییس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به پیش بینی کاهش 4 تا 8 درجه ای دما در کشور، گفت: بر پایه پیش بینی ها کاهش دمای هوا در فارس امروز و از مرزهای شرقی و شمالی آغاز شده و محصولات کشاورزی را در معرض خطر سرمازدگی قرار می دهد.

علیرضا واحدی پور شنبه 17 مهرماه به خبرنگاران گفت: شهرستان های آباده، اقلید، بوانات، سرچهان، خرمبید، پاسارگاد، ارسنجان، بختگان، مناطق مرتفع نی ریز، سپیدان، شیراز و کوار در خطر بیشتری نسبت به سایر نقاط استان قرار دارند.

او با بیان اینکه کشاورزان ذرت کار به ویژه ذرت علوفه ای باید هرچه سریعتر نسبت به برداشت محصول و حمل به سیلو اقدام کنند، افزود: برداشت انار و انگور در شهرستان های تولیدکننده این دو محصول نیز باید در اولویت قرارگیرد.

واحدی پور همچنین با اشاره به ضرورت برداشت سریع گوجه فرنگی، خاطرنشان کرد: در صورتی که مزارع به مرحله برداشت نرسیده است نسبت به پوشش مزرعه با بقایای گیاهی، وسایل گرم کننده و یا پلاستیک اقدام ونسبت به آبیاری مزر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمازدگی در کمین محصولات کشاورزی فارس

سرمازدگی در کمین محصولات کشاورزی فارس