مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 مهر 1400 ساعت 07:002021-10-09پزشكي

بیماری پسرانه را بهتر بشناسیم


مدیر موسس خیریه کودکان مبتلا به دوشن گفت: در دنیا این بیماری به بیماری پسرانه معروف است زیرا از مادر ناقل فقط به فرزند پسر منتقل می شود و دختران ناقل این بیماری می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، زهرا کویر زاده روز شنبه درباره بیماری دوشن یا پسرانه اظهار داشت: دوشن یک بیماری ژنتیکی تحلیل عضلانی است که از نوعی نقص پروتیین به وجود می آید که متاسفانه هنوز درمان کاملی برای این بیماری پیدا نشده و دانشمندان به این راه حل نرسیده اند که چگونه می توان نقص پروتیین را برطرف کرد تا بیماری از مادر ناقل منتقل نشود.

وی افزود: به مرور زمان با تحلیل عضلات توسط این بیماری، معلولیت حرکت جسمی در دوازده سالگی پدیدار می شود تا آنجا که کودک دیگر قادر به راه رفتن نیست.

به تدریج عضلات قلب و ریه بیمار درگیر و به دستگاه اکسیژن و تنفس نیاز پیدا می کند و در نهایت منجر به فوت زودهنگام او می شود.

مدیر موسس خیریه کودکان مبتلا به دوشن با یادآوری اینکه در دنیا، این بیماری به بیماری پسرانه معروف است زیرا که از مادری که ناقل این بیماری است فقط به فرزند پسر منتقل می شود و دختران فقط ناقل این بیماری می شوند، تصریح کرد: این ناقل بودن به نسل بعدی منتقل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری پسرانه را بهتر بشناسیم

بیماری پسرانه را بهتر بشناسیم