مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 مهر 1400 ساعت 07:452021-10-09حوادث

زلزله به 120 روستا در اندیکا خسارت وارد کرد


در پی وقوع زمین لرزه پنج ریشتری که بامداد امروز در شهرستان اندیکا رخ داده و تعداد 120 روستا خسارت دیدند.

- ، امرالله نوذری صبح امروز شنبه در گفت وگویی رسانه ای در خصوص جزییات خبر اظهار کرد: زمین لرزه 5 ریشتری که صبح امروز مردم شهرستان اندیکا را از خواب بیدار کرد به چندین روستا از جمله سپیدار، نپی آباد، رگ رو، آبچنار، درب، فرگه، منطقه شاهزاده عبدالله، دهدیک، دشتگل و سرشط خسارت صددرصدی زد.

فرماندار اندیکا ادامه داد: گزارش های میدانی و مردمی نشان می دهد که خانه های ناامن روستایی در روستای صعب العبور رِپی به صورت 100 درصدی تخریب شده اند.

نوذری افزود: همچنین گزارش هایی از تخریب خانه ها در روستای دِهپیَک منطقه شیمبار و بخشی از روستاهای منطقه شاهزاده عبدالله و مدارس روستایی تاکنون دریافت شده است.

وی با تأکید بر اینکه برای ارزیابی میزان خسارت به این روستاها خواهیم رفت، افزود: با توجه به دریافت گزارش از روستاهای شهر قلعه خواجه، برای ارزیابی میزان خسارت در این روستاها و امدادرسانی به روستاییان از مرکز شهرستان اندیکا و استان درخواست بالگرد شده است.

فرماندار اندیکا با بیان اینکه این روستا جاده مواصلاتی ندارد، گفت: پس از ورود بالگرد به شهر قلعه خواجه به منظور ارزیابی دقیق میزان خسارات، به رِپی و دیگر روستاهای آسیب دیده از زلزله با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلزله به 120 روستا در اندیکا خسارت وارد کرد

زلزله به 120 روستا در اندیکا خسارت وارد کرد