مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 مهر 1400 ساعت 09:152021-10-09سياسي

ویژگی های انسان عاقل در کلام امام رضا(ع)


یکی از کارشناسان مذهبی با بیان اینکه انبوهی از روایات به دنبال تبیین مفهوم عقل هستند، گفت: امام رضا(ع) فرمودند عقل مسلمان کامل نمی شود مگر اینکه از او امید به خیر و خوبی داشته باشیم و از طرف او شری به دیگران نرسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی در سخنرانی جمعه شب حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: یکی از بزرگترین مشکلات ما در زندگی این است که ما در زندگی از ذکر امام زمان(عج) غافل هستیم در حالی که امام زمان(عج) امام حی و حاضر ما است و باید ذکر ایشان از سایر ائمه(ع) در زندگی ما بیشتر باشد.

وی با اشاره ب معنای زندگی عاقلانه اظهار کرد: یکی از کلاه هایی که سر ما گذاشته شده است همین مفهوم عقل و عاقلی است که به ما گفته اند افراد باهوش تر، عاقل تر هم هستند و هرچه اطلاعات و سواد انسان بیشتر باشد عاقل تر است اما وقتی در محضر قرآن و اهل بیت(ع) می نشینیم می بینیم که می شود کسی خیلی باهوش و باسواد باشد ولی عاقل نباشد و زندگی عاقلانه ای نداشته باشد.

کارشناس مسائل داشته باشیم و دومین ویژگی این است که از طرف او شری به دیگران نرسد.

عباسی ولدی ادامه داد: این ویژگی به قدری در اهل بیت(ع) پر رنگ بود که حتی دشمنان اهل بیت(ع) روی این ویژگی آنها حساب باز می کردند و از این ویژگی آنها سوء استفاده می کردند ولی اهل بیت(ع) نگران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویژگی های انسان عاقل در کلام امام رضا(ع)

ویژگی های انسان عاقل در کلام امام رضا(ع)