مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 مهر 1400 ساعت 09:402021-10-09سياسي

بنی صدر درگذشت + زندگی نامه و تصاویر


«ابوالحسن بنی صدر» نخستین رییس جمهوری اسلامی ایران، پس از کنار گذاشتنش به دلیل عدم کفایت سیاسی توسط مجلس وقت و عزل از فرماندهی کل قوا و ریاست جمهوری از کشور فرار کرد و به فرانسه پناهنده شد و در 88 سالگی در بیمارستان سالپتریه پاریس درگذشت.

- با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در آبان 1358 توسط دانشجویان خط امام (ره) و استعفای دولت موقت، شورای انقلاب از سوی رهبر انقلاب مامور اداره کشور و بنی صدر نیز در این میان به سرپرستی وزارت امور خارجه منصوب می شود.

بنی صدر این روز ها در تعارض شدیدی به سر می برد و جدی با اقدام انقلابی دانشجویان مخالف است، اما نمی خواهد خود را مقابل امام و مردم قرار دهد.

او با زیرکی از سرپرستی وزارت امور خارجه به وزارت اقتصاد می رود تا در روز های آینده خود را برای تصاحب صندلی اولین رییس جمهور ایران آماده کند.

بنی صدر در ادامه در اولین انتخابات ریاست جمهوری ـ که در 5 بهمن 1358 و به فاصله کمتر از یک سال پس از پیروزی انقلاب برگزار شد ـ توانست با حدود 11 میلیون رأی، سایر رقبای خود از جمله شهید محمد حسن آیت، صادق قطب زاده، دریادار مدنی، کاظم سامی، صادق طباطبایی، داریوش فروهر و حسن حبیبی را پشت سر گذاشته و به عنوان اولین رییس جمهور اسلامی ایران انتخاب شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنی صدر درگذشت + زندگی نامه و تصاویر

بنی صدر درگذشت + زندگی نامه و تصاویر