مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 مهر 1400 ساعت 10:152021-10-09اقتصادي

صادرات لوازم خانگی در سال آینده به 800 میلیون دلار می رسد


معاون وزیر صمت با بیان اینکه باید بتوانیم سال آینده 800 میلیون دلار صادرات لوازم خانگی داشته باشیم، گفت: در ایران ظرفیت تولید 23 تا 24 میلیون دستگاه لوازم خانگی وجود دارد.

- ، مهدی صادقی نیارکی، امروز در نشست هم اندیشی با تولیدکنندگان لوازم خانگی و بررسی اهداف و برنامه های این صنعت، اظهار کرد: نسبت صادرات به واردات لوازم خانگی در سال آینده باید به 50 درصد برسد، در حال حاضر این رقم حدود 1.

6 برابر است، یعنی 200 میلیون دلار واردات در مقابل 160 میلیون دلار صادرات لوازم خانگی انجام می شود که باید این رقم تا سال آینده به 50 درصد برسد، برای این منظور باید بتوانیم سال آینده 800 میلیون دلار صادرات لوازم خانگی داشته باشیم.

معاون امور صنایع وزیر صمت افزود: لازمه صادرات بیشتر افزایش کیفیت و عمق ساخت داخل و همچنین تأمین اجزا و قطعات لوازم خانگی است تا نسبت تولید داخل بیشتر شود.

همچنین برای توسعه صادرات نیاز به بازاریابی، طراحی پلتفرم مشترک و طراحی های جدید در کیفیت و شکل لوازم خانگی است و بحث اصلی ارزبری و رقابت پذیری است.

صادقی نیارکی گفت: تا سال 1404 باید نسبت صادرات به واردات لوازم خانگی از آنچه که الان وجود دارد برعکس شود؛ یعنی نسبت صادرات دو برابر واردات لوازم خانگی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات لوازم خانگی در سال آینده به 800 میلیون دلار می رسد

صادرات لوازم خانگی در سال آینده به 800 میلیون دلار می رسد