مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 مهر 1400 ساعت 10:352021-10-09سياسي

مازندران سومین استان کشور از لحاظ تعداد موقوفات


مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران گفت:مازندران، سومین استان از لحاظ تعداد موقوفات و اولین استان از لحاظ تعداد رقبات در سطح کشوراست، 90 درصد از موقوفات این خطه مقید به مکان هستند و70 درصد نیات مربوط به عزاداری امام حسین(ع) است.

- ایسنا/مازندران مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران گفت:مازندران، سومین استان از لحاظ تعداد موقوفات و اولین استان از لحاظ تعداد رقبات در سطح کشوراست، 90 درصد از موقوفات این خطه مقید به مکان هستند و70 درصد نیات مربوط به عزاداری امام حسین(ع) است.

ابراهیم حیدری جناسمی، امروز 17 مهرماه در نشست خبری که به مناسبت هفته وقف برگزار شد، گفت: صاحبان اندیشه دو نوع جهاد را معرفی می کنند یکی جهاد با نفس است که شخصیت های بزرگی همچون علامه ذوفنون حسن زاده آملی و سردار سلیمانی ها و حججی ها تربیت و رشد پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه جهاد دوم جهاد از طریق مال است، افزود: نمونه جهادگر مالی در صدر اسلام حضرت خدیجه(س) بود و در قرآن کریم نیز از جهاد با مال ذکر شده و در استان مازندران در زمان شیوع کرونا خیرین زیادی در این راستا با مال خود جهاد کردند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه وقف بهترین عمل خیرخواهانه و یادگار ائمه(ع) است، تصریح کرد: وقف اموال فانی را باقی و ماندگار کرده و تعدیل کننده و تنظیم کننده امور اقت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مازندران سومین استان کشور از لحاظ تعداد موقوفات

مازندران سومین استان کشور از لحاظ تعداد موقوفات