مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 مهر 1400 ساعت 12:502021-10-09بين الملل

مخالفت های گسترده با فروش جنگنده «اف-16» به ترکیه


مجمع ارمنستانی های مقیم آمریکا با فروش چهل فروند جنگنده «اف-16» به ترکیه مخالفت و اعلام کرده که این جنگنده ها در جنگ چهل و چهار روزه علیه ارمنستان توسط جمهوری آذربایجان استفاده شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مجمع ارمنستانی های مقیم آمریکا با فروش 40 فروند جنگنده اف-16 به ترکیه مخالفت کرده است.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازوبگاه پیش ببرد.

این اقدام اخیر رجب طیب اردوغان ، رییس جمهور ترکیه پس از آن صورت گرفت که ترکیه از خرید بیش از 100 فروند جنگنده پنهانکار اف-35  در واکنش به خرید سامانه های دفاع موشکی اس -400 آنکارا از  روسیه جلوگیری کرد و تحریم های آمریکا را در پی داشت.

در حالی که ایالات متحده به اردوغان هشدار داده که خرید تسلیحات بیشتر از روسیه را متوقف کند، او به طور آشکار اعلام کرده است که آتشبارهای دیگر اس-400  را خریداری می کند.

اردوغان در دیدار اخیر خود با ولادیمیر پوتین ، رییس جمهور روسیه در سوچی ، همکاری نظامی ترکیه با روسیه را بسیار مهم توصیف کرد.

علاوه بر این، اردوغان ماه گذشته در نیویورک و در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در مصاحبه ای با شبکه خبری سی بی اس گفت که به خرید سیستم های دفاعی روسیه ادامه می دهد و هیچ کس نمی تواند در این امر دخالت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت های گسترده با فروش جنگنده «اف-16» به ترکیه

مخالفت های گسترده با فروش جنگنده «اف-16» به ترکیه