مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 مهر 1400 ساعت 13:402021-10-09سياسي

«پشت به سیتی سنتر کرمان، رو به گنجعلی خان»


در حالی ارزیابان یونسکو شهر به شهر کاروانسراهای معرفی شده در پرونده «کاروانسراهای ایران» را به عنوان کاندیدای جدید ایران برای ارائه در اجلاسِ جهانی سال آینده بررسی می کنند که فعالان میراث فرهنگی برخی از استان ها نسبت به ساخت وسازهای اطرافِ این کاروانسراها هشدار می دهند.

- در حالی ارزیابان یونسکو شهر به شهر کاروانسراهای معرفی شده در پرونده کاروانسراهای ایران را به عنوان کاندیدای جدید ایران برای ارائه در اجلاسِ جهانی سال آینده بررسی می کنند که فعالان میراث فرهنگی برخی از استان ها نسبت به ساخت وسازهای اطرافِ این کاروانسراها هشدار می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دو روز گذشته ارزیابان یونسکو همراه با محمدحسن طالبیان که تا پیش از شروع کار دولت جدید بیش از پنج سال معاون میراث فرهنگیِ سازمان و وزارتخانه میراث فرهنگی بود، از دو کاروانسرای تاریخی چاه توران راور و گنجعلی خان کرمان دیدن کردند.

این بازدید بین فعالان میراثی کرمان با این ضرب المثل همراه شد؛ ارزیاب یونسکو پشت به سیتی سنتر، رو به گنجعلی خان ایستاد، تا بافت تاریخی و تخریب ها را نبیند و برای ثبت جهانی کاروانسرای قرارگرفته در حریمش یعنی مجموعه گنجعلی خان رای بدهد.

حضور مهدی حُسام همراه با طالبیان در کرمان و در مجموعه گنجعلی خان، علاوه بر یادآوری اعتراضات فعالانِ میراث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«پشت به سیتی سنتر کرمان، رو به گنجعلی خان»

«پشت به سیتی سنتر کرمان، رو به گنجعلی خان»