مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 05:102021-10-10پزشكي

بایدها و نبایدهای تزریق همزمان واکسن آنفلوانزا و کرونا


یک اپیدمیولوژیست و کارشناس مبارزه با بیماری های دانشکده علوم پزشکی ساوه به تشریح بایدها و نبایدهای تزریق همزمان واکسن آنفلوانزا و کرونا پرداخت.

- ایسنا/مرکزی یک اپیدمیولوژیست و کارشناس مبارزه با بیماری های دانشکده علوم پزشکی ساوه به تشریح بایدها و نبایدهای تزریق همزمان واکسن آنفلوانزا و کرونا پرداخت.

مهران بابانژاد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه واکسن ها سالهاست که حساب خود را پس داده اند، اظهار کرد: براساس مستندات، بعد از تامین آب آشامیدنی سالم، دومین عامل تأثیر گذار در کاهش مرگ و میر کودکان و افزایش رشد جمعیت را می توان انجام واکسیناسیون دانست.

وی در خصوص تزریق واکسن آنفلوانزا و نحوه تامین آن گفت: واکسن آنفلوانزا امسال نیز به مانند سال های قبل به دو صورت دولتی (رایگان و از طریق شبکه بهداشت) و خصوصی ( خرید از داروخانه ها) به گروه های پرخطر عرضه خواهد شد.

البته واکسن آنفلوانزا هنوز در اختیار مرکز بهداشت ساوه قرار نگرفته و نیازی به مراجعه مردم به مراکز بهداشتی تا زمان اطلاع رسانی بعدی نیست.

او در پاسخ به این پرسش که واکسن آنفلوانزا در اختیار چه گروهایی قرار می گیرد، اظهار کرد: اولویت بندی گروه های پرخطر سالانه توسط وزارت بهداشت اعلام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدها و نبایدهای تزریق همزمان واکسن آنفلوانزا و کرونا

بایدها و نبایدهای تزریق همزمان واکسن آنفلوانزا و کرونا