مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 05:352021-10-10اقتصادي

کانال های خاکی مزارع باعث اتلاف آب می شود


معاون فنی جهادکشاورزی شهرستان طارم گفت: آزادسازی آب از سد آیدوغموش کمک زیادی به تامین آب برای محصولات کشاورزی در شهرستان طارم کرد.

- ایسنا/زنجان معاون فنی جهادکشاورزی شهرستان طارم گفت: آزادسازی آب از سد آیدوغموش کمک زیادی به تامین آب برای محصولات کشاورزی در شهرستان طارم کرد.

فرهاد اکبری در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با میزان خسارات وارده به محصولات زراعی و باغی طارم در فصل زراعی گذشته، اظهار کرد: بیشتر خساراتی که طی چند ماه گذشته به دلیل خشکسالی بر محصولات کشت شده در این شهرستان وارد شده، خسارت کیفی بوده است.

به محصولات زراعی و باغی کشاورزان که منبع تامین آب محصولات آن ها، آب رودخانه های فصلی بوده نیز خسارت بیشتری وارد شده است.

وی با بیان اینکه میزان خسارت وارده بر کشاورزانی که با داشتن مجوز و ابزارهای لازمه از خود رودخانه قزل اوزن برای آبیاری استفاده کنند، کم تر بوده است، افزود: آزادسازی آب از سد آیدوغموش نیز کمک زیادی به تامین آب برای محصولات کشاورزی کرد و اگر این اتفاق رخ نمی داد خسارات زیادی را در حوزه کشاورزی بر باغات زیتون، انار، محصولات زراعی و محصولات جالیزی در شهرستان داشتیم.

این مسئول با بیان اینکه برای مقابله با کم آبی باید برنامه ریزی داشته باشیم، تصریح کرد: جلوگیری از خسارات بحث کم آبی، مدیریت آب و خاک ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کانال های خاکی مزارع باعث اتلاف آب می شود

کانال های خاکی مزارع باعث اتلاف آب می شود