مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 07:102021-10-10اجتماعي

آرامگاه حقیقی محمد غزالی کجاست؟/2


یک پژوهشگر و باستان شناس خراسانی در مورد آرامگاه و خانقاه غزالی گفت: آثار و شواهد موجود در بجه خشتی جهت دست یابی به هدف مناسب بود.

روایات و شایعات هم می توانست در اجرای تصمیم مؤثر باشد اما راهنمای عمل نبود؛ - ایسنا/خراسان رضوی یک پژوهشگر و باستان شناس خراسانی در مورد آرامگاه و خانقاه غزالی گفت: آثار و شواهد موجود در بجه خشتی جهت دست یابی به هدف مناسب بود.

روایات و شایعات هم می توانست در اجرای تصمیم مؤثر باشد اما راهنمای عمل نبود؛ بنابراین سعی شد این موارد جدی گرفته نشود و به پیروی از اصول و روش کاوش پس از اخذ مجوز در 22 مهر 1374 هجری شمسی کاوش باستان شناسی با هدف تعیین ماهیت و هویت سازه معماری مدفون در خاک آغاز شد.

رجبعلی لباف خانیکی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در محدوده باستان شناسی گودالی در ابعاد 20 در 20 متر تعیین و حفاری آن در محدوده انجام شد.

لایه سطحی آن به ضخامت 30 سانتیمتر است که بر اثر فعالیت های کشاورزی درهم ریخته شده و ترکیبی از خاک، قطعات آجر، گچ و کاشی بود و در عمق حدود 25 سانتی متری نیز نخستین نشانه معماری ظاهر شد که سکویی گلی گچ اندود مکعب مستطیل در ابعاد 183 در 92 سانتیمتر بود.

وی ادامه داد: سطح فوقانی آن سکو حین خاک برداری و تسطیح زمین از میان رفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آرامگاه حقیقی محمد غزالی کجاست؟/2

آرامگاه حقیقی محمد غزالی کجاست؟/2