مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 07:352021-10-10اقتصادي

90 درصد مزارع روستای شیرتپه سرخس به سیستم های آبیاری نوین مجهز است


با توجه به خشکسالی کم سابقه در شهرستان سرخس تأکید بر این است که کشاورزان از روش های نوین آبیاری استفاده کنند که در این زمینه تاکنون اقدامات خوبی انجام شده، - ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی سرخس گفت: با توجه به خشکسالی کم سابقه در شهرستان سرخس تأکید بر این است که کشاورزان از روش های نوین آبیاری استفاده کنند که در این زمینه تاکنون اقدامات خوبی انجام شده، به طوری که 90 درصد مزارع روستای شیرتپه سرخس به سیستم های آبیاری کم فشار و تحت فشار مجهز شده اند.

محمد علی رهنما در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: یکی از مباحث مهم در بخش کشاورزی موضوع آب است.

با توجه به کاهش 80 درصدی میزان بارندگی ها در سال زراعی گذشته، یکی از روش های مدیریت و استفاده بهینه منابع آبی استفاده از روش های نوین آبیاری است.

رهنما اظهار کرد: به منظور عبور از بحران خشکسالی و با توجه به محدود بودن منابع آبی، همچنین پیش بینی ادامه روند خشکسالی در سال آینده، تاکید بر این است که کشاورزان به جای استفاده از روش های آبیاری سنتی و غرقابی که بخش زیادی از آب هدر می رود، به سمت و سوی استفاده از روش های نوین آبیاری تشویق شوند.

وی افزود: در حوزه اجرای آبیاری کم فشار و آبیاری تحت فشار امسال شاهد رشد بسیار خوبی در شهرستان داشتیم؛ به طوری که شهرستان سرخس با جذب بیش از هفت میلیارد تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 درصد مزارع روستای شیرتپه سرخس به سیستم های آبیاری نوین مجهز است

90 درصد مزارع روستای شیرتپه سرخس به سیستم های آبیاری نوین مجهز است