مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 07:502021-10-10اقتصادي

چه عواملی نفس زاینده رود را به شماره انداخته اند؟


امروز روز ملی زاینده رود یا زنده رود است؛ رودخانه ای که به عنوان نماد هویتی و فرهنگی شناخته می شود اما چند سالی است که حال خوبی ندارد؛ گویی که صدها سال پیش خشک شده و حیاتی نداشته است.

- امروز روز ملی زاینده رود یا زنده رود است؛ رودخانه ای که به عنوان نماد هویتی و فرهنگی شناخته می شود اما چند سالی است که حال خوبی ندارد؛ گویی که صدها سال پیش خشک شده و حیاتی نداشته است.

اما آیا نمی توان این رودخانه که نمادی ملی است را بار دیگر جاری دید؟ یک کارشناس آب می گوید: شفافیت در آمار و اطلاعات درباره منابع موجود آب و میزان مصارف آن در بخش های مختلف نخستین گام در جهت کاهش و مدیریت مصرف آب و در نتیجه نجات زاینده رود است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مگر کسی هم هست که زاینده رود را نشناسد و انعکاس تصاویر پل خواجو و سی و سه پل را بر آن ندیده باشد؟ بله هست، نسل جوان امروزی اگر شانسی نداشته باشد و در زمان هایی مشخصی به اصفهان سفر نکند با یک پهنه خشکی مواجه می شود که به زمین بازی کودکان تبدیل شده، نه دیگر از آب خبری هست و نه باد خنک، تنها شاید کمی غبار و خاک باشد که به چشم و بینی می رود.

زاینده رود که بزرگترین رودخانه مرکزی ایران است، چند سالی است که حال خوبی ندارد و اقدامات متعددی از جمله انتقال آب از سرشاخه های دیگر طی سال های گذشته به منظور جبران کمبود آب این ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه عواملی نفس زاینده رود را به شماره انداخته اند؟

چه عواملی نفس زاینده رود را به شماره انداخته اند؟