مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 08:302021-10-10سياسي

انتخاب شهردار بیرجند به کجا رسید؟


انتخاب شهردار بیرجند بعد از گذشت چند ماه از آغاز به کار شورای شهر هنوز مراحل تأیید شهردار روند اداری خود را در وزارت کشور طی می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، انتخاب شهردار یکی از وظایف اصلی و تعریف شده شوراهای شهر بوده که باید بلافاصله به عنوان اولین اقدام پس آغاز به کار به آن پرداخته شود.

شهر بیرجند از شهرهای تاریخی ایران و پرجمعیت ترین شهر استان خراسان جنوبی و مرکز این استان بوده که این روزها بعد از گذشت چند ماه از انتخاب اعضای ششمین دوره شورای شهر هنوز شهرداری برای آن انتخاب نشده است.

براساس ماده 50 قانون انجمن شهر یا همان اعضای شورای شهر مکلف هستند پس از رسمیت یافتن بلافاصله و قبل از شروع به کار یک نفر راکه در انجمن شهر عضویت نداشته و واجد شرایطی باشد که طبق تبصره 1 این ماده تعیین شده برای مدت 2 سال با رأی مخفی به اکثریت تام از دو ثلث اعضا انجمن شهر به سمت شهردار انتخاب و به فرماندار اعلام کند و فرماندار نیز شهردار منتخب را به مغایر با قانون و تأیید هیأت تطبیق دانست.

پس از انتخاب مهدی بهترین به عنوان شهردار بیرجند؛ هیأت تطبیق فرمانداری بیرجند این مصوبه شورای شهر را به دلیل مغایرت تحصیلات و تجربیات شهردار منتخب شورا با بخشنامه شماره 210557 مورخ 1397٫11٫3 وزیر کشور که در اجرای تبصره 1 ماده 3 آیین نامه اجرایی تصدی سمت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخاب شهردار بیرجند به کجا رسید؟

انتخاب شهردار بیرجند به کجا رسید؟