مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 08:302021-10-10پزشكي

افزایش یک چهارمی ابتلا به افسردگی و اضطراب


نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد موارد جهانی ابتلا به افسردگی و اضطراب در سال 2020 به دلیل همه گیری کووید 19 بیش از یک چهارم افزایش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد موارد جهانی ابتلا به افسردگی و اضطراب در سال 2020 به دلیل همه گیری کووید 19 بیش از یک چهارم افزایش یافته است.

همچنین کشورهایی که بیشترین آسیب ناشی از شیوع کرونا را داشته اند و شدیدترین محدودیت ها را اعمال کرده اند بیشتر تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به افسردگی و اضطراب بوده اند.

کارشناسان تأکید می کنند،  همه گیری کووید 19 تأثیر مخربی بر سلامت روانی افراد داشته است ، به طوری که موارد اختلال افسردگی حاد و اختلالات اضطرابی با افزایش قابل توجه مواجه بوده است.

  بر اساس مطالعه ای که روز شنبه در مجله معتبر لنست و یک روز قبل از روز جهانی بهداشت روان منتشر شد، سال گذشته 53 مورد جدید ابتلا به اختلال افسردگی حاد و 76 میلیون مورد اضطراب گزارش شده است؛ به طور کلی در مقایسه با سال قبل از همه گیری، موارد افسردگی و اضطراب به ترتیب 28 و 26 درصد افزایش یافته است.

این روند در بین زنان  با شیوع بیشتر مواجه بوده؛  در دوران همه گیری ویروس کرونا حدود 35 میلیون زن دچار افسردگی شدند  که شمار ابتلا در آنها تقریباً دو برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش یک چهارمی ابتلا به افسردگی و اضطراب

افزایش یک چهارمی ابتلا به افسردگی و اضطراب