مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 09:002021-10-10پزشكي

تاثیر نابودی تنوع زیستی بر تولید دارو های حیاتی


از پوست بید گرفته تا پشه ها، طبیعت قرن ها به عنوان منبع داروهای حیاتی و ضروری شناخته شده است اما از بین رفتن گونه های جانوری و گیاهی ناشی از فعالیت بشر، - از پوست بید گرفته تا پشه ها، طبیعت قرن ها به عنوان منبع داروهای حیاتی و ضروری شناخته شده است اما از بین رفتن گونه های جانوری و گیاهی ناشی از فعالیت بشر، این دستاورد را به چالش کشیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برای مثال گل برفی که به طور سنتی به عنوان مسکن سردرد مورد استفاده بوده و امروزه مشخص شده است که این گیاه شروع علائم زوال عقل را کند می سازد.

در دهه 1950، یک آلکالویید طبیعی به نام گالانتامین از پیاز این گیاه گرفته شد.

امروزه، از نسخه ترکیبی آن برای درمان بیماری آلزایمر استفاده می شود و دانشمندان در حال بررسی بیشتر هستند تا مشخص شود آیا گونه گل برفی می تواند در درمان HIV موثر باشد.

هرچند، برداشت بیش از حد این گیاه منجر به تهدید بسیاری از گونه های گل برفی شده است.

گل برفی تنها گیاه با خاصیت دارویی نیست- گیاهان منبع فراوانی از داروهای جدید بالقوه هستند که اغلب الگوهای شیمیایی را برای طراحی داروهای جدید در اختیار بشر قرار می دهند.

با این حال محققان در سراسر جهان تاکید کرده اند استفاده ناپایدار از گیاهان دارویی به از دست دادن تنوع زیستی کمک کرده و می تواند فرصت تامین داروها از طبیع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر نابودی تنوع زیستی بر تولید دارو های حیاتی

تاثیر نابودی تنوع زیستی بر تولید دارو های حیاتی