مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 10:102021-10-10پزشكي

نمایه شدن پایگاه داده ایرانی در شبکه جهانی اطلاعات زبرافیش


رفتار ماهی زبرا پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم در شبکه جهانی اطلاعات زبرافیش (Zeafish Information Network (ZFIN نمایه شد.

- پایگاه داده مطالعات محور مغز- رفتار ماهی زبرا پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم در شبکه جهانی اطلاعات زبرافیش (Zeafish Information Network (ZFIN نمایه شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر عطالله پورعباسی، مسئول آزمایشگاه مغز، شناخت و رفتار با اعلام این خبر گفت: شناخت ساختارهای مغزی درگیر در بروز رفتار اولین قدم برای طراحی مداخلات جهت تقویت مهارت های شناختی و همچنین بررسی تأثیر مداخلات رفتاری در سلامت افراد و جامعه، محسوب می شود.

وی ادامه داد: با این رویکرد، محققان آزمایشگاه مغز، شناخت و رفتار با همکاری آزمایشگاه زبرافیش پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم تمامی مطالعات رفتاری و عصبی انجام شده بر محور مغز و رفتار بر روی رایج ترین مدل آزمایشگاهی یعنی ماهی زبرا را در پایگاه داده ای Zeafish Brain-Behavior Axis Database (ZBBAD) گردآوری کرده اند که مشتمل بر بیش از چهارصد مقاله گردآوری شده است.

پور عباسی افزود: دسترسی به این پایگاه داده ای در جامع ترین شبکه اطلاعاتی ماهی زبرا بنام (The Zeafhish Information Netwrok(ZFIN امکان پذیر شده است.

وی با بیان این که مطالعات بررسی شده در این ست از داده ها در واقع ابتدا به ماهی زبرا به عنوان یک مدل آزمایشگاهی ایده آل برای مطالعات رفتاری تأکید دارد، اف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایه شدن پایگاه داده ایرانی در شبکه جهانی اطلاعات زبرافیش

نمایه شدن پایگاه داده ایرانی در شبکه جهانی اطلاعات زبرافیش