مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 10:152021-10-10اجتماعي

آموزش کاشت زعفران برای 100 نفر در برخوار اشتغال ایجاد کرد


رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان برخوار گفت: تاکنون یکصد نفر پس از مهارت آموزی در دوره کشت و کار زعفران در این شهرستان مشغول به کار شدند.

- خبرنگار مهر ، علیرضا ملک پور در نشست خبری صبح امروز با اشاره به معضل کم آبی و ضرورت جایگزینی کشت های کم آب بر در شهرستان برخوار، اظهار داشت: با توجه به بررسی و نیاز سنجی مناطق روستایی این شهرستان تغییر الگوی کشت و توسعه گیاهان دارویی و کم آب ضروری بود زیرا بخش های مختلف شهرستان مشکل آب و پساب دارند.

وی با بیان اینکه کشت کار زعفران و گل گاوزبان در برخوار کاربرد دارد، افزود: تاکنون 100 نفر در زمینه کشت کار زعفران آموزش دیدند و همه این افراد در روستاهای دنبی، شاپور آباد، محسن آباد و علی آباد ملاعلی حتی در سطح کم زعفران کاشتند.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان برخوار ادامه داد: طی تفاهم نامه با دهیاران روستاهای حبیب آباد و علی آباد ملاعلی طبق نیاز سنجی و نوع فعالیت شغلی این مناطق برای نخستین بار در شهرستان دوره کشت کار گلخانه ای به 36 نفر در مجموع در این دو روستا آموزش داده شد.

ارائه آموزش کسب و کار اینترنتی به روستاییان ملک پور با اشاره به برنامه ریزی برای گسترش مشاغل خانگی و آموزش کسب و کار در فضای مجازی در این شهرستان، ابراز داشت: با توجه به شیوع همه گیری کرونا در دو سال اخیر و شرای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش کاشت زعفران برای 100 نفر در برخوار اشتغال ایجاد کرد

آموزش کاشت زعفران برای 100 نفر در برخوار اشتغال ایجاد کرد