مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 10:452021-10-10بين الملل

تلاش آمریکا و مصر برای تثبیت آتش بس در غزه


منابع صهیونیستی از تلاش آمریکا و مصر برای تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین به منظور تثبیت آتش بس در غزه خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع صهیونیستی گزارش دادند که مصر و آمریکا در حال اعمال فشار بر تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری و جنبش حماس در نوار غزه برای تشکیل دولت وحدت ملی هستند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت که آمریکا و مصر می خواهند با تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین آتش بس طولانی مدت در غزه تثبیت شده و بازسازی این منطقه انجام شود.

بنابر این گزارش نام سلام فیاض نخست وزیر اسبق فلسطین به عنوان نخست وزیر دولت وحدت ملی مطرح است و با وجود اینکه امکان تشکیل چنین دولتی اندک است اما دو طرف (فتح و حماس) مجبور هستند در این خصوص انعطاف نشان دهند تا به مخالفت با هر گونه پیشرفت در زمینه تشکیل دولت متهم شوند.

به نوشته وبگاه الخلیج الجدید ، عمرو هادی معاون وزیر خارجه آمریکا در سفر هفته گذشته خود به رام الله و دیدار با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین ایده تشکیل دولت مشترک حماس و فتح یا دولت تکنوکرات را مطرح کرد.

عباس با ایده تشکیل دولت تکنوکرات مخالفت کرده و تشکیل دولت با مشارکت حماس را به موافقت این جنبش با توافقنامه های امضا شده با رژیم صهیونیستی منوط کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش آمریکا و مصر برای تثبیت آتش بس در غزه

تلاش آمریکا و مصر برای تثبیت آتش بس در غزه