مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 10:502021-10-10سياسي

نکاتی درباره تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در بازار خدمات حقوقی


معاونت مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به بررسی نکاتی درباره تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در بازار خدمات حقوقی پرداخت.

- معاونت مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به بررسی نکاتی درباره تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در بازار خدمات حقوقی پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در این گزارش بیان شده: یکی از موضوعات مطرح در مجلس شورای اسلامی رفع انحصار از مجوزهای کسب وکار (ازجمله بازار خدمات حقوقی) است.

در خصوص رفع انحصار از بازار خدمات حقوقی سؤالات و ابهاماتی در جامعه مطرح شده است که در این گزارش تلاش می شود به این سؤال ها پاسخ داده شود.

درخصوص بازار خدمات حقوقی در کشور ذکر چند نکته ضروریست: -هر سال حدود 100 هزار داوطلب وکالت در دو آزمون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه و کانون وکلای دادگستری شرکت می کنند و کمتر از 5 درصد آنها قبول می شوند.

- در ایران به ازای هر صدهزار نفر، کمتر از 90 وکیل وجود دارد و از نظر دسترسی به وکیل، جزو ضعیف ترین کشورها هستیم.

در ادامه این گزارش تصریح شده: - کمبود وکیل باعث کمبود و گرانی شدید خدمات حقوقی شده به طوری که 90 درصد از پرونده های مطرح در محاکم، وکیل ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکاتی درباره تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در بازار خدمات حقوقی

نکاتی درباره تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در بازار خدمات حقوقی