مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 11:502021-10-10پزشكي

درمان عفونت های پوستی با کمک این نانومواد جدید


تیمی از دانشمندان یک نانو مواد جدید ایجاد کرده اند که می تواند به عنوان پانسمان برای جلوگیری از عفونت و بهبود جراحات به ویژه در سوختگی عمل کند.

- جی پلاس، به نقل از nano-magazine، محققان موسسه شیمی آلی و بیوشیمی CAS (IOCB پراگ) و دانشگاه فنی لیبرک با همکاری محققان موسسه میکروبیولوژی CAS، گروه پزشکی سوختگی سومین دانشکده پزشکی دانشگاه چارلز (جمهوری چک) و دانشگاه PJ Šafárik در Košice (اسلواکی) یک ماده ضد باکتریایی جدید ترکیب کرده اند که نانوتکستیل نبافته و ترکیبات منحصر به فرد را با خواص ضدباکتریایی ترکیب می کند (گزارش های علمی، پانسمان نانوالیاف الکترواسپون پلی کاپرولاکتون حاوی لیپوفسفونوکسین باعث کاهش عفونت زخم ناشی از استافیلوکوکوس اورئوس در موش می شود.

) باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ این ماده جدید که NANO-LPPO نامیده می شود، می تواند طیف وسیعی از کاربرد ها را به عنوان پانسمان زخم مثلا در جراحات سوختگی، با جلوگیری از عفونت و در نتیجه تسهیل درمان و بهبود انجام دهد.

از آنجا که تعداد سویه های باکتریایی مقاوم به آنتی بیوتیک های رایج به طور پیوسته در حال افزایش است، نیاز فزاینده ای به مواد جدید با خواص ضد باکتریایی وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان عفونت های پوستی با کمک این نانومواد جدید

درمان عفونت های پوستی با کمک این نانومواد جدید