مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 13:552021-10-10اقتصادي

کاهش 50 درصدی تولید تخم مرغ در گلپایگان


کمبود نقدینگی و نهاده های خوراک طیور و افزایش بیش از حد قیمت مرغ تخم گذار موجب گران شدن و کاهش 50 درصدی تولید تخم مرغ در گلپایگان شده است.

- اظهار کرد: در سه سال گذشته با وجود این که بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان و تب برفکی دام در کشور به صورت پراکنده وجود داشت اما در گلپایگان مشاهده نشد.

وی افزود: با انجام سمپاشی به موقع و کافی میزان کانون های تیلریوز (زردی گاو و گوسفند) در گلپایگان 200 درصد در طول سه سال کاهش یافته است.

بالغ بر 100 هزار رأس دام سبک علیه بیماری طاعون واکسینه شدند مدیر شبکه دامپزشکی گلپایگان افزود: در طرح ریشه کنی طاعون نشخوار کنندگان بیش از 100 هزار رأس دام سبک علیه این بیماری واکسینه شدند و حتی در منطقه حفاظت شده حیات وحش موته که در مجاورت شهرستان قرار دارد نیز بیماری طاعون نشخوار کنندگان گزارش نشده است شهبازی گفت: در روستای هرستانه اردوی جهادی یک روزه به منظور واکسیناسیون دام سبک دامداران علیه انواع بیماری ها انجام شد.

سلامت مردم خط قرمز شبکه دامپزشکی مدیر شبکه دامپزشکی گلپایگان تصریح کرد: از آنجایی که سلامت مردم خط قرمز شبکه دامپزشکی است با اجرای طرح بازدید روزانه از فراورده های خام دامی و کشتارگاه دام و طیور شهرستان گلپایگان تخلفات بهداشتی کاهش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 50 درصدی تولید تخم مرغ در گلپایگان

کاهش 50 درصدی تولید تخم مرغ در گلپایگان