مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 17:052021-10-10پزشكي

طاعون نشخوارکنندگان در استان اردبیل گزارش نشده/ این بیماری به انسان منتقل نمی شود


مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: تا امروز گزارشی مبنی بر شیوع طاعون نشخوارکنندگان در استان اردبیل نداشتیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، در روزهای اخیر خبر شیوع طاعون نوشخوارکنندگان در در منطقه شکار ممنوع طالقان استان البرز نگرانی هایی از بابت شیوع این بیماری در استان های دیگر و استان اردبیل نیز ایجاد شد.

بهلول تکلوی در گفت وگو با خبرنگار فارس اردبیل اظهار کرد: طی ساعات اخیر خبری مبنی بر شیوع طاعون نشخوارکنندگان در بین بز و کل در استان البرز منتشر شده که تاکنون این بیماری در استان اردبیل گزارش نشده است.

وی افزود: این نوع بیماری در بین حیوانات، بیماری جدید و تازه ای نیست و در گذشته نیز بسیاری از کشورهای جهان همچون کشورمان شیوع این بیماری را تجربه کرده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل تصریح کرد: بیماری طاعون نشخوارکنندگان در بین حیوانات، سرایت بسیار بالایی دارد و می تواند در کمترین زمان ممکن تعدادی زیادی از حیوانات را مبتلا کرده و تلفات سنگینی را بر جای بگذارد ولی خوشبختانه این بیماری قابل سرایت به انسان نیست.

تکلوی ادامه داد: تنها راه مقابله با این نوع بیماری در بین حیوانات، واکسیناسیون است که با توجه به احتمال شیوع طاعون نشخوارکنندگان، در طی 6 ماهه اول سال جاری 900 هزار و 300 دام کوچک و بزرگ در سطح استان واکسین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طاعون نشخوارکنندگان در استان اردبیل گزارش نشده/ این بیماری به انسان منتقل نمی شود

طاعون نشخوارکنندگان در استان اردبیل گزارش نشده/ این بیماری به انسان منتقل نمی شود