مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 05:552021-10-11پزشكي

درصد بالایی از مردم درگیر اختلالات روانپزشکی هستند/آسیب های روانی کرونا


رییس دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: درگیری مردم با اختلالات روانپزشکی درصد بالایی دارد، به طوری که در دوران کرونا این وضعیت تشدید شد.

- ، سید وحید شریعت، با اشاره به قرار گرفتن در هفته سلامت روان، تاکید کرد: باید آگاهی عمومی نسبت به مسائل مرتبط با بهداشت روان افزایش یابد و فرصتی باشد تا اینکه آموزش های بیشتری در زمینه سلامت روان به عموم مردم و همچنین به مسئولین و سیاستگذاران داده شود، و در نهایت باعث شود چه کسانی که می توانند نقش تأثیرگذار و مهمی در برنامه ریزی در زمینه های بهداشت روان داشته باشند و چه کسانی که به عنوان مصرف کننده خدمات هستند، آگاهی بیشتری پیدا کنند و با افزایش آگاهی بتوانند سلامت روان را ارتقا دهند.

نامگذاری این هفته به این نام، بهانه ای است که بتوانیم توجه افراد را به سمت موضوعات مرتبط با بهداشت روان سوق دهیم.

وی با عنوان این مطلب که سازمان بهداشت جهانی هر سال یکی از موضوعات مهم و قابل توجه را به عنوان شعار روز انتخاب می کند تا به آن موضوع بیشتر دقت شود، گفت: امسال موضوع نابرابری یا ضرورت دسترسی همه افراد به خدمات سلامت روان را انتخاب کرده است.

وقتی صحبت از نابرابری می شود، منظور نابرابری در دسترسی به خدمات مختلف سلامت، به ویژه خدمات ضروری اولیه برای همه مردم در دنیا ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درصد بالایی از مردم درگیر اختلالات روانپزشکی هستند/آسیب های روانی کرونا

درصد بالایی از مردم درگیر اختلالات روانپزشکی هستند/آسیب های روانی کرونا