مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 06:352021-10-11پزشكي

زانو ضربدری ها بخوانند


 رییس کمیته پزشکی و حرکات اصلاحی هیات ورزش همگانی استان کرمانشاه گفت: ناهنجاری زانوی ضربدری که بیشتر در بین کودکان و زنان شایع است، با انجام برخی حرکات اصلاحی قابل بهبودی است.

- ساحل طلایی در گفت و گو با ایسنا، بابیان اینکه زانوی ضربدری وضعیتی است که در آن زانوها از راستای طبیعی خود خارج می شود، اظهار کرد: زانوی ضربدری ناهنجاری است که در هنگام ایستادن و تحمل وزن، زانوها نسبت به قوزک های داخلی پا به یکدیگر نزدیک تر هستند.

وی عارضه زانوی ضربدری را ناشی از انحراف در مفاصل مختلف اندام تحتانی دانست و افزود: این عارضه غالبا در کودکان سنین مدرسه مشاهده می شود و معمولا هم همراه با ناهنجاری کف پای صاف بروز پیدا می کند.

رییس کمیته پزشکی و حرکات اصلاحی هیات ورزش همگانی کرمانشاه اضافه کرد: این ناهنجاری در دختران بویژه در سنین بلوغ که دارای اضافه وزن هم هستند، مشاهده می شود و در زنان شایع تر از مردان است.

وی گفت: در افراد مبتلا به زانو ضربدری در حالت ایستاده برای اینکه پاها در کنار همدیگر قرار بگیرند، زانوها با یکدیگر تماس خواهند داشت.

طلایی با بیان اینکه در این ناهنجاری مفاصل زانو، ران، مچ پا و مفاصل لگنی و کمری درگیر هستند، گفت: از دلایل احتمالی بروز این نوع از ناهنجاری می توان به دلایل وراثتی، بیماری نرمی استخوان، چاقی و اضافه وز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زانو ضربدری ها بخوانند

زانو ضربدری ها بخوانند