مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 06:352021-10-11اجتماعي

خطر انقراض در کمین سنگین وزن ترین پرنده قادر به پرواز دنیا


رییس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از کاهش جمعیت میش مرغ در زیستگاههای استان خبرداد.

- ایسنا/آذربایجان غربی رییس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از کاهش جمعیت میش مرغ در زیستگاههای استان خبرداد.

امید یوسفی درگفت و گو با ایسنا با بیان اینکه بنا به اطلاعات باقی مانده از سالهای گذشته جمعیت میش مرغ در زیستگاههای استان بسیار زیاد بوده است که حکایت از وجود گله های 200 تا 300 قطعه ای است، گفت: با افزایش جمعیت منطقه، شکارهای وحشیانه و تجاوز به زیستگاه این پرنده در دشت های مختلف باعث کاهش جمعیت این پرنده شده است.

وی با بیان اینکه این پرنده از جمله پرندگان خشکی زی بوده که زیستگاه اصلی آن دشتهای باز ( غالباً بدون درخت ) و استپ های مرتعی است،گفت: اما از گذشته های دور به دلیل تجاوز انسان به زیستگاه اصلی و طبیعی میش مرغ ( تبدیل اراضی مرتعی به اراضی کشاورزی ) و نوع رژیم غذایی این پرنده که بیشتر دانه های گیاهی و گیاهان سبز است، در مزارع و کشتزارها بخصوص اراضی کشاورزی گندم، جو، نخود و یونجه زار ها تخم گذاری , جوجه آوری، تغذیه، استراحت و زمستان گذرانی می کند.

وی بابیان اینکه این پرنده در فصل بهار تخمگذاری می کند و در هر دوره 2 تا 3 تخم می گذارد، ادامه داد: آنچه به فراوانی در زیستگاههای استان مشاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر انقراض در کمین سنگین وزن ترین پرنده قادر به پرواز دنیا

خطر انقراض در کمین سنگین وزن ترین پرنده قادر به پرواز دنیا