مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 07:102021-10-11اقتصادي

مجله لنست: ابتلا به سرطان تیرویید 20 درصد افزایش یافته است


براساس مطالعه ای که اخیراً در مجله بین المللی پزشکی لنست منتشر شده است، سرطان تیرویید با متوسط ​​رشد سالانه 20 درصد در سال های 2003-2011 در حال تبدیل شدن به یکی از سرطان های شایع است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، براساس مطالعه ای که اخیراً در مجله بین المللی پزشکی لنست منتشر شده است، سرطان تیرویید با متوسط ​​رشد سالانه 20 درصد در سال های 2003-2011 در حال تبدیل شدن به یکی از سرطان های شایع است.

  به گفته کارشناسان، علت افزایش نرخ ابتلای افراد به این سرطان مشخص نیست؛ با این حال، بسیاری از مطالعات سطح بالاتری از موارد ابتلا  را به کمک استفاده گسترده تر از سونوگرافی و توسعه فناوری تشخیص نسبت داده اند که می تواند تعداد زیادی از موارد را کشف کند.

در مراحل اولیه خود، ممکن است سرطان تیرویید هیچ علائمی از خود نشان ندهد؛ در بسیاری از موارد، سرطان تیرویید هنگام معاینه روتین گردن یا در طول تصویربرداری که برای بررسی وضعیت دیگری انجام شده، تشخیص داده می شود.

محققان تأکید می کنند، شایع ترین علامت اولیه سرطان تیرویید یک توده غیرمعمول، ندول یا تورم در گردن است و غربالگری زودهنگام سرطان  از این جهت که می تواند مشکلات کوچک را در مراحل اولیه تشخیص دهد، مفید است و به پزشکان این امکان را می دهد تا از روش ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجله لنست: ابتلا به سرطان تیرویید 20 درصد افزایش یافته است

مجله لنست: ابتلا به سرطان تیرویید 20 درصد افزایش یافته است