مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 09:002021-10-11اقتصادي

بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث تا 6 آبان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مفید امینی با اشاره به بخشنامه بیمه مرکزی به همه شرکت های بیمه مبنی بر حذف جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث، - معاون نظارت بیمه مرکزی گفت: از 17 مهر تا 6 آبان ماه و به مناسبت ماه ربیع الاول دارندگان همه وسایل نقلیه از موتورسیکلت تا خودرو های سواری مشمول بخشودگی جریمه دیرکرد می شوند و همه شرکت های بیمه موظف به حذف جرایم آن ها در مهلت زمانی اعلام شده هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مفید امینی با اشاره به بخشنامه بیمه مرکزی به همه شرکت های بیمه مبنی بر حذف جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث، اظهار داشت: براساس قانون تاخیر در دریافت بیمه شخص ثالث برای اشخاص حقوقی 20 درصد و برای افراد حقیقی 10 درصد جریمه در نظر گرفته می شود.

وی افزود: در حال حاضر 23 میلیون و 800 هزار فقره بیمه شخص ثالث برای وسایل نقطه صادر شده است که در بخش سواری بیش از 98 تا 99 درصد دارای بیمه شخص ثالث هستند، اما از 12 میلیون فقره موتورسیکلت فقط 13 درصد بیمه شخص ثالث دارند.

معاون نظارت بیمه مرکزی با بیان اینکه یکی از دلایل احتمالی عدم استقبال از بیمه شخص ثالث توسط دارندگان موتورسیکلت ها، جریمه دیرکرد است، گفت: از سال 95 که قانون جدید بیمه به تصویب مجلس رسید تاکنون به پیشنهاد بیمه مرکزی و موافقت صندوق خسارت های بدنی بار ها جرایم دیرک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث تا 6 آبان

بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث تا 6 آبان