مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 11:102021-10-11فرهنگي

امید به ثبت جهانی کاروانسرای ایزدخواست


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس ابراز امیدواری کرد که با توجه به بازدید ارزیابان یونسکو از کاروانسرای ایزدخواست، زمینه ثبت جهانی این بنای تاریخی فراهم شود.

- ایسنا/فارس مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس ابراز امیدواری کرد که با توجه به بازدید ارزیابان یونسکو از کاروانسرای ایزدخواست، زمینه ثبت جهانی این بنای تاریخی فراهم شود.

هادی شه دوست شیرازی گفت: این کاروانسرای که در شمالی ترین نقطه استان فارس و در شهر ایزدخواست از توابع شهرستان آباده قرار دارد با 3800 متر زیربنا، یکی از 999 کاروانسرای احداث شده در دوران شاه عباس صفوی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از میراث فرهنگی، استان فارس، شه دوست شیرازی گفت: طول هر ضلع این مکان مانند دیگر کاروانسراهای صفوی 35 متر بوده و از لحاظ زیبایی، استحکام و وسعت یکی از نمونه های شاخص احداث شده در آن دوران به شمار می رود.

این مقام مسئول در استان فارس گفت: این بنا در تاریخ 24 تیرماه سال 1382 با شماره 1112 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

شه دوست شیرازی افزود: در پرونده ثبت جهانی 56 کاروانسرای ایرانی مربوط به ادوار مختلف تاریخی در 24 استان کشور وجود دارد که کاروانسرای ایزدخواست تنها مورد از استان فارس به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امید به ثبت جهانی کاروانسرای ایزدخواست

امید به ثبت جهانی کاروانسرای ایزدخواست