مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 11:152021-10-11سياسي

چرا پوشش همگانی سلامت اهمیت دارد


با توجه به تعریف سازمان جهانی بهداشت، پوشش همگانی سلامت به این معنی است که همه مردم، خدمات سلامت مورد نیاز خود را دریافت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از سازمان بیمه سلامت، نظام های سلامت جهان باید برنامه های خود را به شکلی سازماندهی کنند که خدمات ضروری سلامت با کیفیت مناسب و با بیشترین پوشش بیمه ای برای بخش بزرگی از جمعیت یا همه جمعیت کشور فراهم باشد و این حفاظت مالی در کنار پوشش جمعیت و خدمات، عدالت در دسترسی به خدمات سلامت را تضمین می کند.

راهبرد مراقبت های اولیه سلامت از سوی سازمان جهانی بهداشت در سال 1978 کمک قابل توجهی به کشورها کرد تا بتوانند تلاش های خود را جهت تدوین برنامه های ملی، سازماندهی کنند.

این تلاش ها اگرچه بهبود وضعیت کلی سلامت را به دنبال داشت، اما پیشرفت در وضعیت سلامت نسبی بود و هدف سلامت برای همه به صورت کامل محقق نشد.

در نتیجه سازمان جهانی بهداشت در سال 2000 مفهوم تقویت نظام سلامت را به کشورها معرفی و بر ضرورت آن برای دستیابی به اهداف نظام سلامت تاکید کرد.

در سال 2005 و سپس 2008 میلادی، پوشش همگانی سلامت توسط سازمان جهانی بهداشت به عنوان آنچه کشورها باید در تقویت نظام سلامت خود جهت تأمین سلامت برای همه و عدالت در سلامت، سرلوحه کار قرار بدهند، پیشنهاد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا پوشش همگانی سلامت اهمیت دارد

چرا پوشش همگانی سلامت اهمیت دارد