مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 11:552021-10-11سياسي

صنعت داروسازی سودآوری ندارد/ دولت و مجلس باید حمایت کنند


رییس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، گفت: در حال حاضر کسی در صنعت داروسازی سرمایه گذاری نمی کند، چون سودآوری ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبرنامه های عملیاتی و رویکردشان را به مجلس شورای اسلامی و نهاد های نظارتی ارائه بدهند تا مشخص شود در خصوص مانع زدایی از تولید چند بخش نامه هایی را کم کرده اند؟ چقدر پروسه ها را کوتاه کرده اند؟ چه پشتیبانی هایی در حوزه های مختلف تولید انجام داده اند؟ باید وضعیتشان را شفاف عنوان کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در 170 عضو در سندیکای تولید کنندگان دارو داریم که 120 عضو کارخانه فعال و 45 عضو وابسته هستند که تولید قرار دادی انجام می دهند.

حدود 75 شرکت تولید کننده ماده اولیه و بسته بندی داریم، حدود 50 شرکت توزیع کننده دارو و 13500 داروخانه فعال داریم.

بازار دارویی کشور در سال گذشته 35 هزار میلیارد تومان بود که بیش از 30 هزار میلیارد آن در اختیار تولید دارویی کشور با ارز بری 2/2 و 3/2 دهم میلیارد دلار که از این ارز بری یک میلیارد دلار آن مربوط به تولید دارویی کشور با بیش از 97 درصد سهم از بازار است.

عبده زاده ادامه داد: با این حال در حال حاضر تنها بخشی از مواد مؤثره دارویی، ارز یارانه ای دریافت می کنند و سایر نهاده های صنعت تولید دارو ارز نیما دریافت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنعت داروسازی سودآوری ندارد/ دولت و مجلس باید حمایت کنند

صنعت داروسازی سودآوری ندارد/ دولت و مجلس باید حمایت کنند