مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 17:102021-10-11اجتماعي

آزمایش طاعون 5 لاشه در مازندران مثبت شد/بیماری طاعون به انسان منتقل نمی شود


مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با تایید وجود بیماری طاعون در مازندران، گفت: آزمایش طاعون پنج لاشه در جنوب شهرستان چالوس هم مرز با استان البرز مثبت شد که در این زمینه انتقال بیماری از دام به دام است و از حیوان به انسان قابل انتقال نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، موضوع شیوع بیماری طاعون این روزها داغ شده و این مسئله در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در این باره با تایید بیماری طاعون در مازندران، اظهار کرد: پنج لاشه در جنوب شهرستان چالوس هم مرز با استان البرز مثبت شد که تا قبل از  28 شهریور ماه امسال بوده است و از این تاریخ به بعد لاشه ای مشاهده نشده است.

وی با اشاره به اینکه پایش ها کماکان در محیط زیست مازندران ادامه دارد، تصریح کرد: مهم ترین موضوع در این زمینه نگرانی ها در ارتباط با انتقال بیماری است که انتقال از دام به دام وجود دارد اما انتقال از دام به انسان وجود ندارد.

*بیماری طاعون به انسان منتقل نمی شود محمدرضا گلپایگانی مدیرکل دامپزشکی استان مازندران درباره  شایعه شیوع طاعون در استان مازندران، اظهار کرد: در پی وقوع تلفات در نشخوارکنندگان وحشی، آنچه که در رسانه های اجتماعی فضای مجازی درباره تأیید وقوع طاعون   بازنشر می شود ، برداشت نادرست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمایش طاعون 5 لاشه در مازندران مثبت شد/بیماری طاعون به انسان منتقل نمی شود

آزمایش طاعون 5 لاشه در مازندران مثبت شد/بیماری طاعون به انسان منتقل نمی شود