مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 22:352021-10-11اجتماعي

بغض شکسته شده یک نابینا در نشست خبری/ وارد شدن دستگاه خط بریل در مازندران


مدیرعامل جامعه نابینایان و کم بینایان مازندران با گلایه از اعمال نشدن سهمیه اشتغال معلولان گفت: تنها 30 درصد ادارات مازندران برای معلولان مناسب سازی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدمهدی مسلمی در جمع خبرنگاران استان مازندران با بیان اینکه 8 و هزار و 73 نابینا در استان مازندران شناسایی شدند، اظهار کرد تعداد زیادی از نابینایان اعضای هیأت علمی دانشگاه هستند، به عنوان نمونه در استان مازندران وکیل پایه یک دادگستری نابینا و کم بینا داریم که در حال فعالیت است.

مدیرعامل جامعه نابینایان و کم بینایان مازندران، با اعلام اینکه نابینایی ناتوانی نیست، افزود: افراد توانمندی زیادی در حوزه های مختلف فعال هستند در سه سال گذشته در شهرستان بهشهر فرد نابینایی رتبه 85 کنکور را کسب کرده است.

وی با اعلام اینکه حافظه قوی، جهت یابی دقیق و اجتماعی بودن سه شاخصه نابینایان توانمند است، افزود: برای فعالیت نابینایان باید جامعه دسترس پذیر داشته باشیم تا از حضور و توانایی ما بهره مند شوند.

مسلمی مهمترین مشکلات این قشر را نامناسب بودن معابر استان اعلام کرد و گفت: پیشنهاد دارم به شهرداران و اعضای شورای شهر که مشاور معلول را در اختیار خودشان قرار دهند تنها 30 درصد ادارات استان مازندران مشاور مناسب سازی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بغض شکسته شده یک نابینا در نشست خبری/ وارد شدن دستگاه خط بریل در مازندران

بغض شکسته شده یک نابینا در نشست خبری/ وارد شدن دستگاه خط بریل در مازندران