مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 05:352021-10-12اقتصادي

«نگاهی به زندگی عشایر ایران زمین» منتشر شد


انجمن علمی دانشجویی باستان شناسی دانشگاه تربت حیدریه نشریه ای را به صورت الکترونیک با عنوان «نگاهی به زندگی عشایر ایران زمین» منتشر کرد.

- انجمن علمی دانشجویی باستان شناسی دانشگاه تربت حیدریه نشریه ای را به صورت الکترونیک با عنوان نگاهی به زندگی عشایر ایران زمین منتشر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه دانشجویان ایسنا، زندگی عشایری، انواع اقوام عشایر ایران در تقسیم بندی جغرافیایی، کوچ و انواع آن در جوامع عشایری، تقسیم وظایف در خانواده عشایری، آداب و رسوم عشایر، صنایع دستی عشایر، غذای محلی عشایر، فعالیت های اقتصادی عشایر و سخن پایانی عناوین مطالبی است که در این شماره نشریه دیده می شود.

سرزمین باستانی ایران از لحاظ موقعیت جغرافیایی بسیار متنوع است و همین ویژگی، تاثیر شدیدی بر شکل گیری فعالیت های معیشتی در این سرزمین گذاشته است.

یکی از گروه هایی که حدود 1.

68 درصد جمعیت فعلی ایران را تشکیل داده عشایر هستند، عشایر مردمانی هستند که امرار معاش و ماهیت زندگی شان را طبیعت رقم می زند.

.

در حال حاضر نیز زندگی عشایری مبتنی بر کوچ در بخش های زیادی از مناطق و استان های کشور جریان دارد، به طوری که بر اساس سومین سرشماری اجتماعی – اقتصادی عشایر کوچنده (سال 1378)، تعداد 104 ایل در 30 استان کشور استقرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«نگاهی به زندگی عشایر ایران زمین» منتشر شد

«نگاهی به زندگی عشایر ایران زمین» منتشر شد