مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 06:352021-10-12فرهنگي

شهرضا در انتظار ثبت جهانی دو کاروانسرا در یونسکو


شهرضا _ رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرضا گفت: ارزیاب یونسکو برای بازدید از دو کاروانسرای امین آباد و مهیار به شهرضا آمد و امیدواریم به زودی این دو اثر به ثبت جهانی برسد.

- با اشاره به بازدید ارزیاب یونسکو از دو کاروانسرا در شهرضا، اظهار داشت: ارزیاب یونسکو از دو کاروانسرای مهیار و امین آباد برای ثبت در فهرست جهانی یونسکو امروز به شهرضا آمدند.

وی با اشاره به اینکه قدمت کاروانسرای مهیار و امین آباد به دوران صفوی باز می گردد، افزود: هر دو این اثر دارای ارزش بسیار بالا از نظر قدمت و بافت در استان و کشور است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرضا بیان داشت: دو الی سه هفته تلاش کردیم تا بتوانیم حداقل ها را آماده کنیم تا از نظر ارزیاب یونسکو این دو کاروانسرا برای ثبت مشکلی نداشته باشند.

وی تصریح کرد: کاروانسرای مهیار در اوایل انقلاب به عنوان زندان و بعد از آن به عنوان مرکز بازپروری مورد استفاده بوده است و حدود 15 سال است که تخلیه شده و در این چند هفته اخیر میراث فرهنگی با کمک فرمانداری شهرستان شهرضا توانست آن را به شکل اصلی مرمت کند.

بازسازی کاروانسرای مهیار به شکل اصلی افشاری بیان داشت: با جداسازی الحاقات، حذف نقاشی های دیوار و مرمت اضطراری توانستیم آسیب ها و نواقص را رفع کنیم و شکل اصلی بنا را ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرضا در انتظار ثبت جهانی دو کاروانسرا در یونسکو

شهرضا در انتظار ثبت جهانی دو کاروانسرا در یونسکو