مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 07:452021-10-12اقتصادي

افزایش ظرفیت تجارت ریلی قزاقستان-ترکمنستان-ایران


با امضای تفاهمنامه افزایش ظرفیت اقتصادی کریدور راه آهن قزاقستان-ترکمنستان-ایران، می توان سالانه تا 12 میلیون تن بار را حمل کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، در جریان نشست آنلاین شورای برنامه ریزی منطقه ای سازمان همکاری اقتصادی (ECO)، ترکمنستان ابتکار عمل را به دست گرفت تا تفاهم نامه افزایش ظرفیت تجاری کریدور راه آهن قزاقستان-ترکمنستان-ایران (KTI) را امضا کند.

بر اساس این گزارش، در جلسه ای به ریاست  تویلا مالکوف معاون دارایی و اقتصاد ترکمنستان  تصمیم گرفته شد که این سند 28 ژانویه سال آینده در عشق آباد و در روز سازمان اقتصاد جهانی اکو امضا شود.

طرف ترکمن خاطرنشان کرد که در چارچوب جلسات کاری بین نمایندگان ادارات راه آهن این کشورها، این طرح به طور کامل بررسی و حمایت می شود.

همچنین تاکید شد که این سند رونق اقتصادی منطقه را تقویت کرده و به سرعت بر پیامدهای اقتصادی ناشی از پاندمی ویروس کرونا غلبه می کند.

 در عین حال، شرکت کنندگان در جلسه بر وجود ظرفیت قابل توجهی برای تقویت همکاری در زمینه اقتصادی، تجاری، حمل و نقل، انرژی و سرمایه گذاری برای دستیابی به اهداف تعیین شده در چشم انداز اکو تا سال 2025 تأکید کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش ظرفیت تجارت ریلی قزاقستان-ترکمنستان-ایران

افزایش ظرفیت تجارت ریلی قزاقستان-ترکمنستان-ایران