مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 08:302021-10-12اقتصادي

کرونا تعداد گرسنگان جهان را افزایش داد


دبیر سند ملی امنیت غذایی کشور گفت: فقر غذایی در جهان ظرف دو سال اخیر روند افزایشی داشته و پاندمی کرونا بر تعداد گرسنگان افزوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مشاور وزیر جهاد کشاورزی و دبیر سند ملی امنیت غذایی کشور امروز در حاشیه دومین روز از  چهل و نهمین نشست کمیته امنیت جهانی غذا سازمان ملل متحد که به صورت مجازی در حال برگزاری است، گفت: بر اساس گزارش ها، طی سال های قبل از 2019 فقر غذایی در جهان رو به کاهش بود، اما از حدود دو سال پیش فقر غذایی روند افزایشی را نشان می دهد.

اسکندر زند افزود: شیوع پاندمی کرونا، تغییرات اقلیمی، کاهش تنوع زیستی و افزایش آلاینده ها از عوامل اصلی افزایش فقر غذایی در جهان اعلام شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش هایی که در این نشست تاکنون ارائه شده، وضعیت امنیت غذایی در جهان بدتر شده است به طوری که در حال حاضر حدود 3 میلیارد نفر از جمعیت جهان، وضعیت امنیت غذایی مطلوبی ندارند، 800 هزار نفر دچار فقر غذایی اند و 2 میلیارد نفر نیز وضعیت غذایی شان مطلوب نیست و گزینه غذایی محدودی دارند و حق انتخاب ندارند.

زند اظهار داشت: چهار عامل پاندمی کرونا، تغییرات آب و هوایی، زوال تنوع زیستی و آلودگی ها، امنیت غذایی در جهان را با چالش جدی مواجه کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا تعداد گرسنگان جهان را افزایش داد

کرونا تعداد گرسنگان جهان را افزایش داد