مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 08:352021-10-12پزشكي

شواهد رژیم کتوژنیک در درمان سرطان


نتایج مطالعات بالینی نشان می دهد رژیم کتوژنیک، عوارض جانبی شدیدی در بیماران مبتلا به سرطان ندارد و به عنوان یک درمان کمکی باعث اثربخشی در بیماران مبتلا به سرطان می شود.

- ایسنا/اصفهان نتایج مطالعات بالینی نشان می دهد رژیم کتوژنیک، عوارض جانبی شدیدی در بیماران مبتلا به سرطان ندارد و به عنوان یک درمان کمکی باعث اثربخشی در بیماران مبتلا به سرطان می شود.

عادله خدابخشی استادیار گروه تغذیه دانشگاه کرمان، در مقاله ای نوشت: سال ها سرطان به عنوان یک بیماری ژنتیکی صرف گمان می شد تا اینکه در سال 1920 وابرگ کشف کرد که سرطان می تواند به عنوان یک بیماری متابولیک در نظر گرفته شود که به علت اختلال در تنفس سلولی به وجود می آید و در این شرایط، سلول ها وابسته به گلیکوز هستند که این پدیده اثر وابرگ نامگذاری شد.

او در این مقاله توضیح داد که سلول های سرطانی برای رشد، تکثیر و تولید انرژی وابسته به گلوکز هستند و افزایش سطح گلوکز و مصرف آن به طور قوی با پیش آگهی ضعیف در بیماران مبتلا به سرطان مرتبط است.

اگر سرطان را به عنوان یک بیماری متابولیک در نظر بگیریم، پس باید اهداف درمانی بر روی مسیرهای متابولیسم انرژی متمرکز شوند.

از آنجاییکه گلوکز یک سوخت اصلی برای سلول های سرطانی است، پس محدودیت گلوکز از اهداف درمانی در کنترل سرطان و یکی از مداخلات در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شواهد رژیم کتوژنیک در درمان سرطان

شواهد رژیم کتوژنیک در درمان سرطان