مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 08:352021-10-12اقتصادي

4200 هکتار از مراتع قرق شده شهرستان بیرجند آزاد شد


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیرجند از آزادسازی چهار هزار و 200 هکتار از مراتع قرق شده این شهرستان خبر داد.

- اظهار کرد: 322 هزار و 310 هکتار عرصه های منابع طبیعی شامل (جنگل، مرتع و بیابان) است که از این مساحت 270 هزار 571 هکتار جزء اراضی مرتعی است.

وی بیان کرد: 228 هزار و 553 هکتار از اراضی مرتعی شهرستان در 41 سامان عرفی ممیزی شده که یک هزار و 760 خانوار از این مراتع بهره برداری می کنند.

وی با بیان اینکه قرق بهترین نوع حفاظت در منابع طبیعی است، ابراز داشت: تعادل در ورود دام به مراتع باید برقرار شده و دام بر اساس ظرفیت تولید علوفه وارد مرتع شود.

علیپور با اشاره به اینکه مساحت مناطق قرق در شهرستان بیرجند بالغ بر 20 هزار هکتار که شامل ذخیرگاه های جنگلی، جنگل های دست کاشت و مراتع احیا شده و … است، گفت: قرق مراتع همه ساله پس از مطالعه و بررسی های لازم توسط کارشناس مربوطه با اعلام آگهی با مشخص نمودن حدود و ثغور مرتع و مدت آن به اطلاع بهره برداران و دامداران همان مرتع و مراتع مجاور می رسد.

وی ادامه داد: در این راستا همه ساله از اواسط مهر ماه مراتع قرق شده این شهرستان که احیاء شده اند برای تعلیف دام های مرتع داران آزاد سازی می شود و مدت زمان آزاد سازی بستگی به ظرفیت مرتع داشته که پس از تعیین ظرفیت مراتع توسط کارشناس مشخص می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4200 هکتار از مراتع قرق شده شهرستان بیرجند آزاد شد

4200 هکتار از مراتع قرق شده شهرستان بیرجند آزاد شد