مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 08:552021-10-12فرهنگي

روایتی مستند از آنچه که در «درخت گردو» گذشت/ مصائب «رش هرمه»


برهان احمدی کارگردان مستند «رش هرمه» بیان کرد که این فیلم روایت کننده مصائب بمباران سردشت به زبان قادر مولان پور و پسرش است.

- برهان احمدی کارگردان مستند رش هرمه بیان کرد که این فیلم روایت کننده مصائب بمباران سردشت به زبان قادر مولان پور و پسرش است.

برهان احمدی تهیه کننده و کارگردان مستند مردی از رش هرمه از آثار راه یافته به سی وهشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران درباره مستند خود به خبرنگار مهر توضیح داد: این اثر، یک مستند تاریخی سیاسی با زمان 24 دقیقه و 50 ثانیه است که به مسائل جنگ و دفاع مقدس هم می پردازد.

سوژه اصلی این مستند روستایی است که هم زمان با شهر سردشت از سوی رژیم بعث عراق بمباران شیمیایی شده است اما از آنجایی که یک روستا بوده، مورد غفلت قرار گرفته است.

ماجرای سردشت در این جریان پررنگ و این روستا که نامش رش هرمه است، فراموش شد اما با حضور مردی به نام قادر مولان پور مصائب آن در فیلمم روایت می شود.

وی درباره شباهت سوژه فیلم خود با فیلم سینمایی درخت گردو به کارگردانی محمدحسین مهدویان تأکید کرد: این همان سوژه است با این تفاوت که من فیلم مستند است و شخصیتی که در آن فیلم پیمان معادی نقش اش را ایفا می کند، خودش در فیلم من حضور دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی مستند از آنچه که در «درخت گردو» گذشت/ مصائب «رش هرمه»

روایتی مستند از آنچه که در «درخت گردو» گذشت/ مصائب «رش هرمه»