مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 09:102021-10-12بين الملل

صدر پیشتاز و مالکی شگفتی ساز؛ اولویت مقتدی خروج آمریکا از عراق


گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، امیر قشقایی، انتخابات پارلمانی با وجود مشارکت 9 میلیونی و میانگین حضور 41 درصدی مردم این کشور پای، صندوق های رای برگزار شد.

- با مرد قدرتمند عراق آشنا شویم مقتدی صدر، شخصیت روحانی و سیاسی عراق که پیش تر حزبش توانسته بود در پی انتخابات پارلمانی سال 2018 عراق پیروزی قابل ملاحظه ای را کسب کند، رهبر بزرگ ترین فراکسیون پارلمان عراق است، در جریان تحولات اخیر در عراق و تشدید احساسات ضد آمریکایی به دنبال اقدام تروریستی این کشور علیه فرودگاه بغداد که منجر به شهادت سردار قاسم سلیمانی ، ابومهدی المهندس ، معاون فرمانده گروه مقاومتی حشدالشعبی و شماری از همراهانشان و نقض آشکار حاکمیت عراق منجر شد، با اعلام فراخوان تاریخی تظاهرات میلیونی در اعتراض به حضور نظامیان آمریکایی جریان ساز شد.

مقتدی صدر پنجمین فرزند سید محمد صدر، از مراجع شیعه عراق در دهه 1990 میلادی بود، سیدمحمد صدر به همراه دو پسرش، در دوران حکومت حزب بعث به ریاست صدام حسین و برای دفاع از مظلومیت ایران، به شهادت رسیدند.

مقتدی صدر به پیروی از پدرش سیدمحمد صدر، بر این اعتقاد است که مرجع تقلید بر همه امور مقلدانش ولایت دارد (ولایت فقیه) و باید در همه امور سیاسی و غیر سیاسی حضور فعال و تعیین کننده داشته باشد و در مواقع حیاتی به مرکزی برای ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدر پیشتاز و مالکی شگفتی ساز؛ اولویت مقتدی خروج آمریکا از عراق

صدر پیشتاز و مالکی شگفتی ساز؛ اولویت مقتدی خروج آمریکا از عراق