مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 09:202021-10-12اقتصادي

افزایش مستمری ناشنوایان و کم شنوایان


رییس اداره بهزیستی شهرستان آمل به افزایش مستمری ناشنوایان و کم شنوایان اشاره کرد و گفت: ماهانه از سوی اداره بهزیستی در قبال ارائه خدمات توانبخشی به ازای هر کودک ناشنوا و کم شنوا، - کبری اسفندیاریان در گفت وگو باخبرنگار فارس در آمل با بیان اینکه تاکنون یک هزار و 200 ناشنوا و کم شنوا در پوشش خدمات اداره بهزیستی شهرستان آمل قرار گرفتند، اظهار کرد: خدمات این اداره شامل دریافت سمعک، کاشت حلزون و خدمات مرکز تربیت شنیداری نیکان است.

غربالگری بیش از 3 هزار و 500 نوزاد و کودک در سال گذشته وی به اجرای طرح غربالگری شنوایی سال گذشته در آمل اشاره کرد و افزود: در این طرح 3 هزار و 572 نوزاد و کودک مورد غربالگری شنوایی قرار گرفته که از این تعداد، بالغ بر 153 نوزاد مشکوک به اختلال شنوایی شناسایی شدند.

اسفندیاریان با بیان اینکه تمامی نوزادان غربالگری شنوایی می شوند، اظهار کرد: در صورت تشخیص موارد مشکوک به اختلال شنوایی کارشناس مربوطه نوزاد را به مدت یک ماه مورد سنجش قرار داده و در صورت تأیید اختلال شنوایی برای درمان به مراکز درمانی تخصصی معرفی می کند.

رییس اداره بهزیستی آمل گفت:  دو مرکز توانبخشی کودکان کم شنوا در شهرستان های آمل و ساری فعال است که تمامی خانواده های دارای کودکان کم شنوای سطح استان می توانند به این مراکز مراجعه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش مستمری ناشنوایان و کم شنوایان

افزایش مستمری ناشنوایان و کم شنوایان