مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 09:302021-10-12پزشكي

مراحل تمدید و صدور کارت بهداشت


کارت بهداشت برای کارکنان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی صادر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر اعلام پیشخوان پارسا، مطابق قانون اصلاح ماده 13 مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و آیین نامه اجرایی آن، داشتن کارت بهداشت معتبر، برای متصدیان و کارکنان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، الزامی می باشد.

کارت بهداشت چیست ؟ در راستای ایمنی و بهداشت مواد غذایی و حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و به استناد مواد 39 و 40 آیین نامه اجرایی اصلاح ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، کارت بهداشت برای متصدیان و کارکنان مراکز تهیه، تولید، توزیع، نگهداری، حمل و نقل و فروش مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و اماکن عمومی پس از انجام معاینات پزشکی و آزمایشات غربالگری صادر می شود.

وجود کارت بهداشت معتبر به عنوان مدرک قانونی و به مفهوم تایید سلامت فرد از نظر عدم ابتلا به بیماریهای انگلی واگیر دار و قارچی (پوست، مو و ناخن) می باشد.

مدت اعتبار کارت بهداشت برای دست اندرکاران مواد غذایی که به طور مستقیم با مواد غذایی بسته بندی نشده، تجهیزات مواد غذایی، ظروف و لوازم یا سطوح در تماس مستقیم با مواد غذایی آماده مصرف ارتباط دارند به دلیل اهمیت موضوع شش ماه و برای سایر افراد مشمول یک سال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراحل تمدید و صدور کارت بهداشت

مراحل تمدید و صدور کارت بهداشت